Kaduma määratud pood

Esmalt USAs ja Suurbritannias, seejärel üha enam kogu maailmas tuntust kogunud pop-up shop'id on ajutiselt tärkavad ja kaduma määratud poed, mille eelised on avastanud mitmedki disainerid, sealhulgas kõrgmoe loojad. Stella McCartney, Gucci, Nike, Toys "R", Gant jne. Tallinnas Nordic Look'il ja selle näitusmüügil osalev soomlaste au ja uhkus IVANAhelsinki korraldas eelmisel aastal menuka pop-up shop'i New Yorkis.

Tuntud kaubamärgid avastasid pop-up poodides võimaluse pälvida meediatähelepanu, korraldada odavmüüke, tutvustada uusi kollektsioone. Üks on kõigi pop-up poodide juures ühine – ootamatus.

Pop-up poe plussid:

  • ajutisus,
  • uudsus,
  • spontaansus,
  • ootamatus,
  • tähelepanu,
  • lõpeb enne, kui kaotab inimeste huvi,
  • üldiselt odav rendipind.

Pop-up poe miinused:

  • kui asukoht hakkab meeldima võib juhtuda, et seda ei saa pikemaks ajaks rentida,
  • kuna pood on ajutine, on sobimatute asjade tagastamine keeruline või üldse võimatu.

Ajutiste poepindade fenomen sööstis ereda tähena taevasse USAs majanduskriisi harjal. Paljud pinnad seisid tühjadena ning omanikel ei olnud lootustki sinna pikaajalisi üürnikke leida. Kasvõi hetkeks – päevaks või paariks – rentnike leidmine oli juba sissetulek.

Seega sobitub Nordic Look'i näitusmüük suurepäraselt nii pop-up poe kui ka loomemajanduse põhimõtetega. See on ajutine, uus, enneolematu mitmel moel – kunagi varem ei ole need 14 moeloojat kõigist viiest Põhjamaast pakkunud oma loomingut sellisel kujul koos. Ammugi mitte Tallinnas, Eestis. Ja sellises ajaloolises interjööris, mida pakub Hopneri maja Raekoja platsi ääres. Põhja- ja Baltimaade koostöö nüansi lisab Eesti tippdisaini pakkuv Nu Nordik, mis hoolitseb lisaks laiemale tootevalikule ka poe igapäevaelu eest.

Vaid 2.-29. maini sellel aastal on kõigil huvilistel võimalik tutvuda Põhjamaade tippdisainiga ja seda ka osta Nordic Look'i näitusmüügil, pop-up poes.